2014. július 22., kedd

Zöldbabfőzelék tejfölös habarással.

Hozzávalók:
1 kg. zöldbab,
3 gerezd fokhagyma,
1 kis pohár tejföl,
1 kanál liszt,
kevés só, vagy ételízesítő,
kis csokor petrezselyem zöld,
néhány babérlevél,
pici almaecet.
kevés őrölt pirospaprika (ez elhagyható)




A zöldbabot megmosom, végeit levágom, feldarabolom. Sós vízben felteszem főni, az apróra darabolt fokhagymával, a babérlevelekkel, és kevés ecettel. (gyorsfagyasztott zöldbabból is elkészíthető, kevesebb macerával)
A lisztet a tejföllel, és kevés főzőlével csomómentesre kevertem, majd visszaöntöm a fazékba. Kevés aprított petrezselyem zöldet, és ízlés szerint őrölt pirospaprikát adok hozzá. A paprika nem szükséges, csak a színén javít, ha szükségesnek érzed!  Az újra forrás után 2 percig főzöm, és kész a főzelék. Ajánlom a kóstolást, akár többször is.
A feltétek világa sokszínű. Bármi adható hozzá, amit más főzelékkel együtt tálalnál.





Ha bárki kíváncsi a Stefánia vagdalt receptjére, arról is írtam korábban.

6 megjegyzés:

  1. Mikor beleöntöttem a tejfölt,akkor "túrós" állagú lett.mitől?

    VálaszTörlés
  2. vagy nem volt megfelelő a hőkiegyenlítés, a hideg tejföl hirtelen érintkezett a forró főzelékkel. Behabarás előtt pár kanál főzőlével keverjük át a habarást, hogy melegebb legyen, illetve hogy jobban keveredjen.

    VálaszTörlés
  3. Én kaprosan szoktam csinálnia zöldbabot,nekem nagyon ízlik

    VálaszTörlés
  4. Kaprosan kiprobaltam nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom ízt ad neki a tárkony.

    VálaszTörlés