2013. október 9., szerda

Fűszeres csibecomb batyu

Hozzávalók 4 főre:

20 dkg liszt
1 csomag élesztő
1 csipet cukor
1 csipet só
1 csipet őrölt bors

1 db tojás
4 db csirkecomb
1 csokor snidling
5 db bazsalikom levél
1 ek étolaj




Négy csirke alsó combot, levesnek megfőztem. Úgy ahogy kell, zöldséggel, répával, zellerrel. Mielőtt szétfőtt volna, kiemeltem a léből és hagytam meghűlni.
Eközben, 20 deka körüli lisztet összekevertem fél csomag instant élesztővel, kevés cukorral és kicsivel több sóval, mint azt egyébként kenyértésztába tettem volna. Még őrölt borsot is tettem a tésztához és nem bántam meg. Annyi meleg vízzel (kb. másfél deci) öntöttem fel, amennyivel összekavarva, jól gyúrható tésztát kaptam. Hozzáadtam még annak a tojásnak a fehérjét is, aminek a sárgájával, a sütés előtt megkentem a tészta azon részeit, amiket épp kellett (nincs pazarlás). Kicsit kelesztettem, majd ismét átgyúrtam.
A meghűlt csibecombokat olajjal bedörzsöltem, sóztam és apróra vágott snidling, valamint bazsalikom keverékbe forgattam.
A tésztából négy egyforma cipócskát formáltam, majd kör alakúra nyújtottam. A tészta széleit megkentem a sárgájával, majd a fűszeres combot a közepére helyezve, felhajtogattam rá a tésztát. A csirkecomb vége kimaradt, amire óvatosságból alufóliát raktam. A batyuk felső végét jól összenyomtam és mint kiderült, jól okoskodtam. A tojás sárgája kitűnően összetartotta, a sütés során, nem kellett madzaggal megkötni.
Kicsi üvegcsészékbe állítottam bele őket és így kerültek az előfűtött sütőbe. A sütő aljára is került egy csésze, vízzel tele. Kb. 25 perc alatt, a tészta ropogósra sült.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése