2015. május 29., péntek

Aszalt paradicsomos tördelős pogácsa, pörkölt mellé

Hozzávalók:

1 kg. finomliszt,
5 dkg. élesztő, 1 dl. langyos, enyhén cukrozott tejben felfuttatva,
1 teáskanál só,
20 dkg. margarin,
a napon szárított paradicsomról letöltött rozmaringos, fokhagymás fűszerolaj (kb. 1 dl)
1 pohár joghurt (150 g.)
ugyanennyi langyos tej, amivel kiöblítettem a joghurtos poharat,
1 csomó újhagyma zöldje,
1 mokkás kanál őrölt bors,
20 dkg. saját napon szárított paradicsom, (jó hozzá a bolti is)
kevés csípős ketchup,
1 kanál zsemlemorzsa.




Elkészítése: Langyos, enyhén cukrozott tejbe morzsoltam az élesztőt, majd mikor felfutott a lisztre töltöttem. 

A karikára vágott újhagyma zöldet kevés margarinon megdinszteltem.
Az aszalt paradicsomról letöltött fűszeres olajat, a joghurtot, valamint a tejet, amivel előtte kiöblítettem a joghurtos poharat, 20 dkg margarint, 1 ek. sót, valamint őrölt borsot (ízlés szerinti mennyiséget) valamint a dinsztelt újhagymaszárat jól összegyúrtam többször is, közben 2 x 1/2 órás kelesztéseket közbe iktatva. A napon szárított paradicsomot zsemlemorzsával, és csípős ketchuppal dúsítottam, ezzel tettem még finomabb töltelékké.
A tésztát nem nyújtottam ki, csak kilapogattam kb. 1/2 cm vastagra, 7 cm. átmérőjű szaggatóval köröket vágtam belőle, majd 1 - 1 kanálnyi mennyiséget a töltelékből (úgy, hogy aszalt paradicsom is kerüljön bele) minden darabot jól összefogattam, majd golyó alakra formáltam. Kivajazott teflonos piteformába raktam kör alakban úgy, hogy az összehajtott rész kerüljön alulra.  Közepébe raktam azt az edényt, amiben a pörköltet kívántam tálalni (hiszen ezt köretként szántam a vadpörkölt mellé) A tálba vizet töltöttem, majd előmelegített sütőben kb. 20 percig sütöttem.


A vadpörkölthöz készült, ami így lett tálalva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése