2013. október 7., hétfő

Ajvár - zakuszka


Hozzávalók 10 személyre:

1 kg padlizsán, 
1 kg kápia, pritamin, és/vagy kaliforniai paprika, 
½ kg paradicsom, 
1 fejfokhagyma, 
¼ zeller, 
2 fej vöröshagyma, 
1 csili,
1 dl étolaj, 
2 ek vörösborecet, 
szárított csombor, kakukkfű, rozmaring, 
só, bors.



A padlizsánt megszurkáltam, majd sütőbe tettem. 20 perc múlva követte a paprika is. 40 percig sültek, 220 fokon. Addig fel lett aprítva 2 fejvöröshagyma, 1 fej fokhagyma, 5 paradicsom, 1/4 zeller. A sült paprika le lett takarva 10 percig, majd meg lett hámozva. Egyszerűen le lehet húzni a héját! A padlizsán hosszában lett  kettévágva, belseje kikaparva. A hagymát, fokhagymát, zellert, és pici csilit serpenyőben bő olajon megdinszteltem. Sót rendesen adtam hozzá, mivel eddig semmibe nem került ízesítő. Csombort, kakukkfüvet, rozmaringot tettem hozzá, saját szárított fűszereimből. A végén mindent összeöntöttem, és 1 mokkáskanál nátrium benzoátot hozzá téve összeturmixoltam. Megkóstoltam! Még egy kevés sót elbírt. Bébiételes üvegeket kifőztem, az ajvárt beletöltöttem, tetejére 1 kávéskanál olíva olajat öntöttem. Befőzési fóliát, nem celofánt! téve rá lekupakoltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése