2013. október 7., hétfő

Pesto, újhagyma szárból.

Hozzávalók 8 főre

3 csokor újhagyma
1 csokor petrezselyemzöld
kevés lestyán
1 marék mogyoró

1 kávéskanál só
1 csipet őrölt bors
2 kanál olívaolaj
5 gerezd fokhagyma



A pesto, az zúzottat jelent. A szószt másképpen csinálják az Olaszok, másképpen a Franciák és másképpen csináltam én. Az eredeti pesto, bazsalikom levélből, petrezselyem zöldből, pirított fenyőmaggal készül. A piacon járva megláttam a rengeteg kidobott újhagyma-szárat és elhatároztam, fel fogom használni. Mire hazaértem, már tudtam is hogyan.
Az újhagymának csak a zöld szárát használtam. Tettem még hozzá egy nagyobb csokor petrezselyemzöldet, zúzott fokhagymát és egy kisebb csokor lestyánlevelet. Kevés sót, őrölt borsot, olívaolajat is öntöttem hozzá, majd egy nagyobb marék mogyoróval együtt, összeturmixoltam.
Kitűnő szósz lett belőle, amit azóta többször használtam, főleg csirkés ételek ízesítésére, pácoláshoz, de raviolit is készítettem már vele, valamint tészták szószaként is alkalmaztam.
Tartósítószer nélkül, szoba hőmérsékleten tárolom, már több mint fél éve, és most is kitűnő. Használat után, kevés olívaolajat öntök a tetejére mindig, ami lezárja és megóvja a károsodástól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése