2013. október 10., csütörtök

Spagettivel tűzdelt virsli paradicsomos raguval.

Hozzávalók 10 főre:

1 kg virsli
1 csomag spagetti
5 db sárgarépa
5 db paradicsom
1 db hagyma
5 gerezd fokhagyma 
1 marék bazsalikom levél
1 marék petrezselyemzöld
5 db kápia paprika
1 csipet só
1 csipet őrölt bors


A virslit 2 cm-es darabokra vágtam, a spagettit félbetörtem és beledugdostam a virslibe. Könnyebben boldogulunk, ha a virslit leteszem a vágott felével és csak felülről dugom bele a virslit. Később át lehet fűzni. Forrásban lévő vízben főztem, addig míg a tészta meg nem főtt. Voltak kétségeim első alkalommal, de a tészta a virsliben kitűnően megfőtt, mindkettő egyszerre.
Közben elkészítettem a ragut. Batonra vágott sárgarépából, hagymából, bébi fokhagymából (helyettesíthető apróra vágott fokhagymával), meghámozott paradicsomból, felszelt paprikából. A répával kezdtem, forró napraforgó olajon. Megsóztam kicsit. Bele a hagymát, fokhagymát és a hámozott paradicsomot, később a paprikát, kevés friss bazsalikomot, petrezselyem zöldet. A tegnap készült ajvárból is került rá 2 evőkanálnyi (elhagyható). Pici friss borsot tekertem rá, és megkóstoltam. Úgy döntöttem: Isteni!
A virsli ily módon való preparálása macerás, de megérte, mert rendkívül látványos. Mivel a virsli bizonyos töménységet biztosít az ételnek, elég hozzá laza ragu is!
Gyerek vendégekkel együtt tűzdeltük a virslit, így külön élmény volt, a jól végzett munka eredményének elfogyasztása.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése