2014. november 20., csütörtök

Bográcsos szarvaspörkölt.

Hozzávalók kisebb vendégseregre: (10-12 fő)

3 kg. csontos szarvashús,
5 fej hagyma,
fél fej fokhagyma,
4 közepes paradicsom,
3 nagyobb paprika,
1,5 kanál só,
2 kanál őrölt pirospaprika,
1 kávéskanál egész kömény,
kevés őrölt bors,
1 dl. száraz bor.
2 kanál zsír.
A bográcsban felolvasztottam a zsírt, majd a nagyon csontos darabokat tettem a bogrács aljára. Erre került a kevésbé csontos, majd a színhús. Először a félkarikára vágott hagymát, és a szétnyomott fokhagymát, valamint az apró darabokra vágott paradicsomot, és a felkarikázott paprikát is ráterítettem a húsra. Megsóztam, a köményt, és kevés borsot is rászórtam. 
Ezután, csak néhányszor fordítottam a bográcson.
Az alján lévő csontok miatt nem volt nehéz dolgom. Addig főztem, míg a hagyma, és a tetejére tett paprika, és paradicsom közt megjelentek a forrás nyomai, a buborékok. Ekkor kavartam meg először, és annyi vízzel öntöttem fel, amennyi ellepte. A vizet időnként pótoltam. Az első jelek, hogy a pörkölt kezd megfőni abból láthatók, hogy a csontokról kezd leválni a hús.
Kiválasztottam a legnagyobb darabot, és amikor azon is már alig volt hús, akkor tettem hozzá az őrölt pirospaprikát. Ezután, már csak ismét fel kellett forralni, és készen volt a pörkölt. Ha akarod, ízesítheted enyhén csípősre, vagy akár erősre is. A vad elbírja, ha Te is bírod. Tehetsz hozzá borókát, erdei gombát is, de most a gyereksereg miatt, nem került a bográcsba ezekből.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése