2014. november 12., szerda

Ropogós, pikáns, bőrös malacsült

Hozzávalók:


1,5 kiló körüli bőrös malacoldalas,
durva szemű só,
frissen őrölt bors,
2 evőkanál mustár,
1 nagyobb fej fokhagyma,
2 vöröshagyma,
1 nagy szál rozmaring,
4 kisebb szál kakukkfű,
2 db alma.





A húst a bőrös oldalán keresztbe, és hosszába beirdaltam, durva szemű sóval jól bedörzsöltem, úgy, hogy a felvágott bőr közé is kerüljön, frissen borsot őröltem rá, majd végig kenegettem mustárral is, amit szintén beledörzsöltem a húsba. Éjszakára lefóliázott tálban hűtőbe tettem.
Másnap nagyobb tepsibe tettem meghámozott negyedelt almával, negyedelt vöröshagymával, fokhagymagerezdekkel, a zöld fűszerekkel együtt. (Ha szárított fűszereink vannak, azt is a pácolás alatt adjuk hozzá lényegesen kisebb mennyiségben, mint a frisset. A sütés után ugyanis a fűszerek ki lettek véve, csak az aromájuk, illatuk maradt a sültben.) Kevés vizet öntöttem alá, majd alacsonyabb hőfokon (kb.180°) három órán keresztül sütöttem alufólia alatt. Magasabb hőmérsékleten, a fóliát levéve újabb egy óráig sült, hogy a bőre megpiruljon. Végig a bőrös résszel felfelé sült a hús. Zsiradékot egyáltalán nem adtam hozzá utólag, mert nem volt szükség rá. A tepsiben lévő zöldségek, az alma, és a hús is magukba szívták a fűszerek, a fokhagyma ízét, ami különösen a végén az étel mellé tálalt almán, és hagymán volt érezhető. A megszáradt rozmaring, és kakukkfű kivételével minden fel lett tálalva, és fogyasztható volt.
Köretként főtt-sült fűszeres krumplit tálaltam mellé.

Barátaimat láttam vendégül a sülttel. A történetről, és a többi ételről hosszabban írtam másik oldalamon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése