2015. február 10., kedd

Dinnyesaláta vegyes, friss gyümölcsökkel.

Hozzávalók:

1 db. közepes méretű görögdinnye,
friss, idényjellegű gyümölcsök, (szőlő, nektarin, szilva, alma, körte, stb.)
kevés citromlé,
őrölt fahéj,
esetleg kevés vodka, vagy triple sec (csak felnőtteknek!)







Első a kosár kijelölése. A legcélszerűbb ragasztószalaggal megcsinálni, mert a filc nyomot hagy, amit nem biztos, hogy tökéletesen el lehet távolítani.
Én celluxot használtam, de még jobb a színes szigetelőszalag. Ezek után mellette éles késsel végigvágjuk a kijelölt formát. Legutóbb, a kosárkába csikk-cakkokat is vágtam. Mikor a kosarat formára vágtam, késsel megkezdtem a formát, majd nagyobb kanállal kivájtam a dinnyét.
Közben magtalanítottam, és apróbb darabokra vágtam. Ezután feldaraboltam a többi hozzávalót is. Szólót, nektarint, szilvát használtam. Tehető bele más is, akár konzerv gyümölcsökből is elkészíthető.
Csináltam már banán, mandarin, ananász, és más gyümölcsök kombinációjából is. Cukor nem kell hozzá, mert a gyümölcsök leve cukros, így az ízesítéshez csak citromlé, és őrölt fahéj szükséges. Én ehhez a hatkilós dinnyéhez, egy citrom levét, és egy bő kávéskanál őrölt fahéjat használtam fel. Ha gyerekek nincsenek a társaságban, kevés vodkát hozzáöntve még pikánsabb az eredmény.
Mivel a kivájt dinnye, és a hozzáadott más gyümölcsök jóval többek, mit amit a dinnyekosárba vissza tudunk tölteni, lehet külön adagot csinálni a felnőtteknek, és a gyerekeknek is. A gyerekeknek a dinnyében lévőt kínáltam, mert ők többet adnak a látványra. És hogy mennyire igaz, olyan is megette, aki még soha az életben nem evett dinnyét!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése