2015. február 10., kedd

Májpástétommal töltött uborkanaszádok.


Hozzávalók:
2 db kígyóuborka,
1/2 kápia paprika,
házi májpástétom, 
kevés sonkás felvágott kockákra vágva,
sült májdarabok, és fodros saláta a díszítéshez.





Az alap 
 2 db kígyóuborka volt, melyek végeit levágtam, majd hosszában kettévágtam őket. Ha gyengébb lett volna a héja, akkor nem hámoztam volna meg, de ebben az esetben jobbnak láttam így csinálni. Az uborkák közepét kivágtam keskeny pengéjű késsel, (egész könnyedén) maradékot salátának félretettem. A vitorlákat szeletelt uborkából csináltam.
Zöldséghámozóval egyenletes csíkokat vágtam, amit méretre vágtam, majd a megfelelő hosszúságúra szabott bambuszpálcára szúrtam. A két kígyóuborka végéből tehát nyolc hajó lett volna, de mivel az egyik nagyon görbe volt, azt nem dolgoztam fel. A hajó zászlaját színes kápia paprikából szeleteltem a megfelelő formára.
A bambuszpálca vitorlákat, csak akkor szúrtam bele a hajócskákba, amikor már el voltak rendezve a fodros salátával borított, megfelelő méretű tányéron. Megszórtam a tölteléket kockára vágott sonkás felvágottal, és sült májdarabokkal. Más díszítő elemek is használhatók. Nem dísznek szántam őket, mert csak ehető kajákat adok ki kezeim közül. Egész kis armada lett belőlük. Akik kóstolták, jó étvággyal fogyasztották.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése