2015. február 10., kedd

Fűszeres halfilé, zöldségsaláta talpon, forralt borban párolt körtével.


A salátának álltam hozzá először. A káposztákat vékonyra csíkoztam, a hámozóval hosszú, vékony szeleteket vágtam a répából, majd késsel hosszant, vékonyan felcsíkoztam. Így zöldségspagettit kaptam. A csíkozó-hámozóval könnyebb lett volna. A káposzta, lila káposzta, és sárgarépa keverékét csak enyhén megsóztam, egy lila hagymát csíkoztam bele, majd meglocsoltam kevés almaecettel, és olíva olajjal.







Ezután következett, a forralt borban párolt körte.  A körtéket meghámoztam, hosszában kettévágtam, majd 1 deci bor, és 1 deci víz keverékében megmikróztam 15 percig. A bor, és víz keverékbe forralt bor keveréket tettem, ami egész fahéjat, csillagánizst, szegfűszeget. és más hozzáillő fűszereket is tartalmaz. Tettem még bele 1 kanál szorbitot is, ami cukorpótló.





A hal készítése következett. Olyan fűszermalmot választottam hozzá, ami tengeri sót, szárított citromhéjat, rozmaringot, fehérborsot, mustármagot tartalmazott. Más már nem is kellett hozzá, csak egy kis vaj, majd sütőben, alacsony hőfokon fél órán keresztül, amolyan meleg marinádban pácolódtak a halfilék. Ezután, rövid sütés következett serpenyőben, és kész volt az ebéd.




Két személy részére kitűnő romantikus vacsora volt a munka eredménye. Az ízek pikánsak, különlegesek voltak, és illettek egymáshoz.

Ezekből készítettem:

100 g. fehér káposzta,
100 g. lila káposzta,
1 nagyobb sárgarépa,
1 db.lila hagyma,
só, frissen őrölt bors,
1 kanál almaecet,
1 kanál olíva olaj.

4 szelet tengeri halfilé,
só, bors, kevés citromlé,
olíva olaj.

4 db. körte,
1 dl. száraz bor,
½ csomag forralt bor fűszerkeverék,
kevés víz,
1 kanál szorbit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése