2015. február 21., szombat

Mediterrán zöldséges spagetti

Hozzávalók:

1 szál sárgarépa,
1 db. zöldpaprika,
15 dkg. gomba,
1 fej hagyma, 
3 gerezd fokhagyma,
1 kis doboz paradicsompüré,
1 kis marék zöldborsó,
1 kis marék zöldbab,
1 dl. száraz fehérbor,
néhány bazsalikom levél,
só, őrölt bors,
250 g. spagetti



A spagettit sós, forró vízben felteszem főni. Ezalatt elkészítem a ragut. 
A hozzávalókat ízlés szerint feldaraboljuk. Én a sárgarépát, és a paprikát csíkokra (zsülien) vágtam a hagymát felkarikáztam, a gombát felszeleteltem, a fokhagymát kés lapjával szétnyomtam, majd apróra vágtam. 
Kevés olíva olajon megfonnyasztottam a hagymát, enyhén megsóztam, és felöntöttem kevés borral. (a bor alkoholtartalma a főzés során elpárolog.) A serpenyőbe kerül a sárgarépa, amivel ismét rövid ideig párolom. A paradicsompürével együtt kerül hozzá a csíkokra vágott paprika, a gomba, a fokhagyma, a zöldbab, a zöldborsó, és frissen borsot őrlök rá. Kevés apróra vágott bazsalikomlevelet is adok hozzá, majd összeforgatom, és a tüzet elzárom. A közben megfőtt spagettit leszűröm, és azon tálalom.
Meg lehet szórni reszelt parmigiano (parmezán) sajttal is, de így is fogyasztható.  Kitűnő, gazdag, mediterrán, tésztás egytálétel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése