2015. február 10., kedd

Omlós ropogós kacsamell, mandarinmártással.

2 db. kacsamell, só, őrölt bors

A mustáros, csilis, eperboros mandarinmártás hozzávalói:
5 db. mandarin, gerezdjeire szedve,
2 nagy gerezd fokhagyma,
1 kanál balzsamecet,
1/2 dl eperbor,
kevés frissen őrölt csili,
1 kanál mustár.



A 2 db kacsamellet a bőrös felén beirdaltam, megsóztam, a húsos oldalán megborsoztam, frissen őrölt durva borssal.
Éjszakára ment a hűtőbe.
A bőrös felén kezdtem sütni, majd 3 perc múlva megfordítva a húsos felét is sütöttem 5 percig fedő alatt. A melleket sütőtálba rakva, kevés vizet alá öntve fólia alatt előmelegített sütőben a bőrös felével felül, 20 percig sütöttem. A sütés végén a fóliát levéve, hagytam kicsit a bőrét pirulni.
A serpenyőben maradt kacsazsíron a fokhagymát kicsit megdinszteltem, majd felöntöttem eperborral, és 1 kanál balzsamecettel. Nagyon rövid párolás után, mikor a mandaringerezdek kicsit megduzzadtak, őröltem rá kevés csilit, és a mustárral együtt összeforraltam. Az egész művelet nem tartott tovább 3 percnél.
Az ezalatt pihentetett kacsamelleket felszeleteltem, és a párolt, mustáros mandarinmártással tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése