2015. április 25., szombat

Ratatouille (francia lecsó)

Hozzávalók:


1 közepes padlizsán,
2 kisebb cukkini,
3 db. sárgarépa,
fél póréhagyma,
kis csokor újhagyma zöldje,
fél szárzeller,
3 db. lecsópaprika (fehér, színes vegyesen)
4 db. paradicsom meghámozva,
4 gerezd fokhagyma,
só, őrölt bors, csilipehely,
1 dl. száraz fehérbor.





Elkészítése: 
A padlizsán közepéből két hosszanti szeletet kivágtam, amit félretettem a tálasláshoz, ill. a caprese padlizsánhoz, a többit feldaraboltam. A cukkinit, a répát karikákra vágtam, a paprikát félkarikákra, a pórét és az újhagymát szintén karikákra vágtam. A paradicsomok csumáját kivágtam, a másik oldalon kereszt alakban bevágtam, majd forró vízbe került egy percre. Meghűtöttem, majd a héját lehúztam. A forró vízbe sót tettem, és feltettem az orsótésztát főzni. Mikor mindent feldaraboltam, nekikezdtem a lecsónak. A következő sorrendben kerültek a hozzávalók a serpenyőbe.
A csirkemell nyesedék, amit teljesen megsütöttem, majd kivettem. A sárgarépa, amit előtte megsóztam, a padlizsán, és a cukkini, a hámozott paradicsom, és kevés bor, kevés őrölt bors, és csilipehely, zúzott fokhagyma, majd a póré, és az újhagyma zöldje.

Utánfűszerezésre nem volt szükség, de mindenkink ajánlom a kóstolást.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése