2015. december 12., szombat

Aszpikos, csípős kukoricasaláta-tortácska.

Hozzávalók: (2 adag)

200 g. csilis kukoricakonzerv (Gold chili)
2 szál újhagyma,
1 csapott kanál mustár,
1 kanál tejföl,
só,
frissen őrölt bors,
néhány levél friss petrezselyem zöld,
1 csomag színtelen zselatinpor,

1/2 liter húsleves alaplé.





A zselatint a húslevessel elkeverjük, majd a használati utasítás szerint kicsit felfőzzük.(nem forraljuk!)  Egy nagyobb lapos tányérba 4 - 5 mm. vastagon elterítjük a zselatin kisebb részét. Hűtőbe tesszük. (ezt díszítésre fogjuk használni)
A  csilis kukoricát összekeverjük a mustárral, a tejföllel, enyhén megsózzuk, megborsozzuk, valamint a felaprított petrezselyem zölddel, és a felkarikázott újhagymával is elkeverjük. Hozzákeverjük a feloldott zselatint is. Beletölthetjük formákba, vagy kisebb tálkákba is, amiket hosszabb hűtés után a forma oldalait, kívülről meleg vízbe mártva kifordítunk a tálaló edényre. (Javaslom a szilikonos formákat) Én a zselatin enyhe merevsége után töltöttem a tányérra, (nem formáztam) és hűtőbe tettem. A közben megszilárdult, külön tányérban lévő zselatint apró kockákra vágtam, majd kikapartam a tányérból, és körben rászórtam a kitálalt salátatortácskára. 


Az ünnepi asztal kitűnő, ehető dísze lehet addig, amíg el nem fogy!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése