2013. október 10., csütörtök

Kimchi (kimcsi, kim chee) koreai csípős káposzta.


Hozzávalók 6 személyre:

1 kínai kel,
1 csomó hónapos retek,
2 szál sárgarépa,
3 újhagyma,
5 gerezd fokhagyma,
1 evőkanál reszelt gyömbér,
1 evőkanál édesítőszer, vagy 2 evőkanál méz,
2-3 evőkanál almaecet,
1 evőkanál mogyoróolaj,
csilipaprika ízlés szerint (én csípősen szeretem)
csipet só.


Autentikus, koreai étel. A lényege, az ízesítés, és a több napig történő érlelés. 
Az alapanyag, minden esetben a kínai kel. Láttam már olyan kimchit, amiben egészben volt a kel, és körbevéve, fűszeres masszával érlelték. A kínai kel, egyébként könnyen szívja magába a különböző szószokat, olajokat, amiket rostjai átvesznek, és finom étel válik belőle.
A kínai kelből vettem egy nagyobbat, amit darabokra tépkedtem. A kicsit keményebb középső részét, máshoz használom, és ezt félretettem. Kellett volna még 1 nagyobb jégcsapretek. Mivel ez nem volt, hónapos retekkel pótoltam 1 csomóval. A hónapos retket nehéz lenne lereszelni, így zsülienre vagdostam. 
A nagyobb fej kelhez, 2 testes répát reszeltem le. 3 db. zöldhagyma is apróra lett vágva. Úgy ahogy volt, a zöldjével együtt. Én a zöldjét is mindig felhasználom. Most, hogy mindent felaprítottam, az egészet megsóztam kicsit, és szójaszósszal nyakon öntöttem. Úgy egy decivel.
Órákig, de napokig is érlelhetjük, mert annál jobb lesz. Korea nemzeti étele, mindenhez eszik, akár önmagában is fogyasztják. Nincs kötelező recept, mindenki saját ízlése szerint készíti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése