2013. október 10., csütörtök

Kovászolt dinnyehéj, cukkinivel, csilivel.


Hozzávalók  
5 literes üveghez:

1 dinnye meghámozott héja,

3 db. kisebb cukkini hámozva, felszeletelve,
1 csili,
5-6-db. gyöngyhagyma, vagy 1 lila hagyma negyedbe vágva,
5-6 gerezd fokhagyma,
2 ek. só,
3 db. krumplikb. 1,8 l meleg víz.


A múlt nyáron kísérletezésre adtam fejem. Sikerült kovászolnom dinnyehéjat cukkinivel, csilivel, kakukkfűvel, kaporral, gyöngyhagymával, fokhagymával. A hagyományos kovászolási eljárást követve, lenyűgöző az eredmény! A csilitől enyhén csípős, a kaportól, kakukkfűtől lágy, a hagymától,fokhagymától, csodálatos aromát kapott a mű!
5 literes üvegbe rétegeztem a kovászolni valókat, közé csilit, hagymát, 3 szál kakukkfüvet, és szárított kaporszárat tettem. Meleg vízzel öntöttem fel, a vízhez, literenként 1 ek. sót adva. (jelenesetben 2 ek az üveghez) Aljára, közepére, és tetejére krumpliszeleteket tettem, és napos helyen hagytam kovászolódni. Az időjárás kegyére bízva, időnként a vizet pótolva, 4 nap alatt érett meg. Nem kellett tartanom, az uborkánál túlkovászolás esetén jelentkező nyálkásodástól. Az eredményen felbuzdulva hamarosan más összetevőkkel is folytatom a kísérletet. Bátran javaslom másoknak is. Soha nem voltam híve, hogy bármit is szemétbe dobjak, épp ezért próbáltam újrahasznosítani a dinnyehéjat. Ajánlom mindenkinek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése