2013. október 10., csütörtök

Paradicsomos bab egytál - picadillo.

Hozzávalók 8 főre:

0.5 kg szárazbab
10 dkg bacon
0.5 kg pulykahús
0.5 l paradicsompüré
3 fej hagyma
5 gerezd fokhagyma
1 marék csemege kukorica 

2 db zöldpaprika
1 kevés só
1 csipet őrölt bors
1 kanál zsír
1 db chilipaprika
1 kevés bazsalikom levél
1 kevés kakukkfű




A babot előző este beáztattam, másnap sós, babérleveles vízben előfőztem.
A húst (pulyka felső-comb filé) apró kockákra vágtam, először a rostokra merőlegesen felszelve. Kb. 2 x 2cm-es darabok készültek.
3 hagymát vágtam össze, szintén nagyon apróra, valamint 5 gerezd fokhagymát nyomtam szét a kés lapjával és felaprítottam.
Az apróra vágott bacont kicsit zsíron pirítottam, hozzáadtam a hagymát és a fokhagymát.
Kevés párolás után, kicsit megsózva, a húst is hozzátettem. A húst addig pirítottam, amíg kifehéredett és egy kis kéreg keletkezett rajta körös-körül.
Ezek után hozzáadtam a paradicsomszószt, az előfőzött babot és a kukoricát.
Hozzáadtam a csilipaprikát (jalapeno) is. Mindenki választhat csípősebb, gyengébb csilit is, de akár Erős Pistát is tehet hozzá. A friss csilinek az aromája viszont összehasonlíthatatlan a konzervvel!
Mivel a bab előfőtt, csak annyi ideig kell tovább főzni, amíg a hús is elkészül.
Megkóstoltam és fűszereztem. Került bele még bazsalikom, kakukkfű, só, őrölt bors is.
Nem a hagyományos módon készült chili con carne, hanem a másik népszerű mexikói ételre, a picadillora hasonlít. Természetesen saját és a családom szájíze szerint.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése