2013. december 28., szombat

Tormás, tejfölös tojássaláta.


Hozzávalók:

5 db főtt tojás, 

1 fej hagyma, 
kevés újhagymaszár, 
snidling, 
só, bors, 
3 ek. tejföl, 
1 kk citromlé, 
1kk. olíva olaj, 
2 kk. ecetes torma.


Én, ugyan közvetlenül húsvét után készítettem el, de az év bármely szakában is meg lehet csinálni, frissen főtt tojásokból.
A húsvétkor kapott, szerény mennyiségű (5 db.) piros tojást is újrahasznosítottam.  Nem először csináltam már tojássalátát, sőt kombináltam már krumplival, babbal is. De ez, minden várakozást felülmúlt.Tegnap újrahasznosítottam a maradék sonkát, és észrevettem a hűtő sarkában megbúvó tormamaradékot. Rögtön tudtam,hogy ez kell nekem! Nem sokat vesződtem a cuccal, mert a tojás már főtt volt ugye! A héjuk feltörése után, a leglényegesebb rizikófaktor is kiesett, mert mind egészséges volt. Sem a kotlós, sem én, nem ültünk rajta túl sokáig! A tojásokat félbevágtam, a fehérjét felszeleteltem, a sárgát, külön edényben gyűjtöttem. A sárgája mellé, 1 fej hagymát csíkoztam, majd megsózva, kicsit állni hagytam. Addig újhagyma szárat, és snidlinget is vágtam keveset, majd citromlét, olívaolajat, őrölt borsot, 3 evőkanál tejföllel jól elkevertem. Mivel a hagymát, előzőleg sóztam, az nem került bele. Összeöntöttem a hagymát, a fehérjét, és az előbb kikevert masszát, és óvatosan tettem hozzá 1 kávéskanál ecetes tormát. Majd még egyet, mert közben megkóstoltam. Az, hogy nagyon finom lett, nem fejezi ki hűen a kulináris élményt.
Mindezt, öt locsolkodós piros tojásból hoztam össze. Megérte!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése