2015. június 15., hétfő

Fűszeres, sült pulykaszárnyak

Hozzávalók:

1,5 kg pulykaszárny,
a pácléhez: 2 kanál étolaj,
1 kiskanál őrölt pirospaprika, 
1 kiskanál őrölt füstölt paprika,
kevés csilipehely ízlés szerint,
só, őrölt bors,
1 mokkáskanál morzsolt kakukkfű,
kevés őrölt rozmaring,
kevés őrölt római kömény,
kevés szárított reszelt citromhéj.



A megtisztított, és középen elvágott fokhagymagerezdeket a pulykaszárnyakba dugdostam úgy, hogy keskeny pengéjű késsel előtte lyukakat vágtam beléjük. Ezután kevés étolajban elkevertem őrölt pirospaprikát, őrölt füstölt paprikát, csilipelyhet, kakukkfüvet, sót, borsot, kevés reszelt citromhéjat, őrölt római köményt, valamint rozmaringot.
Ezt a keveréket rákentem a pulykaszárnyakra, majd jól bele is masszíroztam. 
Elektromos sütőedényben "teflonos serpenyő" készült kevés vizet alátöltve, végig fedő alatt szabadban. Mint kiderült utólag, az év eddigi legmelegebb napján! Jéghideg fröccsel kezemben, még élveztem is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése