2015. július 21., kedd

Paradicsomsaláta pirított hagymával, füstölt sajttal.

Kertem idei első paradicsom terméséből készítettem!

Hozzávalók:

1 kg. paradicsom,  (vegyesen többféle)
1 nagy fej főzőhagyma, 
3 kanál olíva olaj,
2 kanál balzsamecet,
csipetnyi só, a hagymához,

füstölt sajt reszelve ízlés szerint.




A hagymát a legapróbb kockákra vágtam, serpenyőben kevés olíva olajon enyhén megpirítottam, majd enyhén megsóztam. (ha lila hagymát használunk, nem szükséges, még pirítani sem)
A paradicsomokat ízlés szerint feldaraboltam, (a nagyobbakat kisebb, de tetszés szerinti darabokra vágtam, a Lucullus tojásparadicsomokat felkarikáztam)
Összekevertem az enyhén megpirított hagymával, két kanál olíva olajjal, és ugyanennyi balzsamecettel. Sóra, borsra, és más fűszerre nem volt szükség!  Óvatosan összeforgattam, majd füstölt sajtot reszeltem rá. Más sajttal is kitűnő, de igazán pikáns ízt a füstölt sajt kölcsönöz neki.

Hűtve tálaltam. Kitűnő nyáresti étel volt, két személy részére elegendő, hűsítő vacsora.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése