2015. augusztus 15., szombat

Krumplival kovászolt káposzta

Hozzávalók:

2 fej káposzta,
1 csokor szárított, és néhány friss kaporszár,
3 db. nagyobb krumpli,
5 gerezd fokhagyma,
3 fej vöröshagyma,
több szál friss kakukkfű, és csombor(borsikafű),
2 evőkanál só.





A kovászoláshoz 5 literes üveget használtam. A kovászolt káposzta mennyisége pontosan elég volt egy 12 literes bográcsnyi toroskáposzta elkészítéséhez.
A káposztát csíkokra vágtam. (lehet gyalulni is, de családom jobban szereti szálasan, mégis nagyobb csíkokban a káposztát. Az üveg aljára, közepére, és tetejére is tettem szárított kaporszárakat (ezeket nyár elején tettem félre kizárólag kovászolt zöldségfélékhez) valamint krumpliszeleteket. A káposztához hozzákevertem a félkarikára vágott vöröshagymát, és a vékonyabb csíkokra vágott fokhagyma gerezdeket, majd elosztottam az üvegben rétegesen. A réteg közé újabb kapor, zöld fűszer, és krumpli réteg is került. Az egész üveg felöntésére 2 liter meleg (nem forró) vízre volt szükség, amiben feloldottam 2 evőkanál sót. Tetejét műanyag fagyisdoboz fedeléből kivágott kereszttel szorítottam le. Kedden tettem napra, és szombat délelőttre a toros káposzta főzésére készült el.
A toros káposztát pedig így készítettem el.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése