2015. augusztus 15., szombat

Krumplival kovászolt patisszon, és tök

Hozzávalók:

2,5 kg. patisszon, tök, esetleg cukkini,

1 csokor szárított kaporszár,
3 db. nagyobb krumpli,
5 gerezd fokhagyma,
2 fej lila hagyma,
több szál friss kakukkfű, csombor, (borsikafű) és néhány bazsalikomlevél,
1 kisebb csilipaprika,
2 evőkanál só.





A kovászoláshoz 5 literes, tisztára mosott üveget használtam. Az üveg aljára, közepére, és tetejére is tettem krumpliszeleteket és szárított kaporszárakat (ezeket nyár elején tettem félre kizárólag kovászolt zöldségfélékhez) A megtisztított, darabolt, vagy csíkokra vágott zöldségekhez vékonyabbra csíkozott fokhagyma gerezdeket tettem, (ezek íze így könnyebben kioldódott, majd elvegyült a kovászoló lében)  A kaprot, a lila hagymával, és a zöld fűszerekkel együtt elosztottam az üvegben egyenletesen, a tök, és a cukkini közé dugdostam. A bevágott csiliket is az üvegbe tettem. Az egész üveg felöntésére 2 liter meleg (nem forró) vízre volt szükség, amiben feloldottam 2 evőkanál sót. A tetejét erősebb kaporszálakkal szorítottam le, hogy ne emelkedjen ki a zöldség. Alá műanyag tányért tettem, amiben összegyűlt naponta a kovászoló lé, de ezt reggelente ellenőriztem, és visszatöltöttem az üvegbe. A tetejét is lefedtem egy újabb műanyag edénnyel.
Enyhén csípős, kellemes fűszerezésű lett a kovászolt zöldség. Levét nem kellet leszűrni, hidegen kitűnő ivólé lett belőle.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése