2015. augusztus 25., kedd

Mézes krémes cukormentesen, Magdi nénitől


Hozzávalók:
A tésztához:
50 dkg. liszt,
15 dkg. szorbit,  (cukor)
6 dkg. vaj,
2 evőkanál diabetikus mézpótló,
1 kávéskanál szódabikarbóna,
2 tojás,
4 evőkanál tejföl.


A töltelékhez:
25 dkg. szorbit, (cukor)
20 dkg. margarin,
6 dl. tej
4 evőkanál búzadara,
diabetikus lekvár,
1 tábla diabetikus tortabevonó.



A süteményt vendégségben ettem, és jó gasztrobloggerként lefotóztam, valamint azonnal elkértem a receptet. Magdi néni készítette, aki nekem csak Magdi, de mivel cukorproblémái vannak diabetikusan csinálta.

A tészta hozzávalóit összegyúrta, és 30 percig pihentette. A tésztát 4 részre osztotta, majd 4 lapot nyújtott belőle. Tepsi hátán, 165 fokon kb. 12-15 perc alatt megsütötte. Nagy méretű sütőtepsit használt.
A töltelékhez a darát megfőzte  tejjel, és hagyta kihűlni. A margarint elkevert a porcukorral, majd a kihűlt darával. Az első lapot a tepsi aljára fektette, majd a töltelék felét ráöntötte, eldolgozta a lapon. Ráhelyezte a 2. lapot, megkente a diabetikus baracklekvárral.  A 3. lapot rátette, megkente a krém másik felével. Rátette a 4. lapot is, majd a tetejére ráöntötte a vízfürdőben felolvasztott tortabevonót. Spatulával elkente a tetején. Egy teljes napot pihent a süti hűtőben, így szebben lehetett szeletelni is, valamint összeértek az ízei.


A sütit tehát nem én készítettem, a dicsőség nem az enyém.
Mivel viszont a recept másokat is érdekelhet, közzéteszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése