2015. augusztus 6., csütörtök

Szicíliai paradicsomos tészta húsgombóccal.

Hozzávalók:
A húsgolyókhoz:

30 dkg. darált sertéshús, 
1 bő evőkanál rizs, 
1 tojás, 
kevés petrezselyem zöld, 
só, frissen őrölt bors.

A raguhoz:

1 db. nagyobb paradicsom, 

1 közepes fej hagyma, 
½ szál szárzeller, 
1 gerezd fokhagyma, 
kisebb mag nélküli csili, 
kevés petrezselyem zöld, 
néhány bazsalikom levél, 
só, frissen őrölt bors,
1 kanál olíva olaj, 
2 dl. paradicsomszósz.

25 dkg. száraztészta (tagliatette, vagy spagetti)


reszelt füstölt sajt.




A húsgolyókhoz valókat összekevertem, kicsit pihentettem, majd enyhén olajos kézzel golyókat formáltam a keverékből. Vágódeszkára sorjáztam, a főzésig. 
A paradicsomot kicsumáztam, kereszt alakban bevágtam, és nagyobb fazékban, forró vízbe 1 percig bemártottam. A paradicsomot kivettem, meghűtöttem. A vizet megsóztam, majd ugyanebben az edényben megfőztem a tésztát is. Miután  a paradicsom kicsit hűl, a héja könnyen lehúzható róla. Közben újabb edényben vizet forraltam a húsgombócoknak. Mikor a gombócok feljöttek a víz felszínére, még 5 percig főztem őket, majd szűrőbe szedtem, ahol lecsöpögtek. 1 gombócot kettévágtam, megkóstoltam. Ha a rizs puha a gombócban, akkor minden rendben.
A hámozott paradicsomot apróra daraboltam. A hagymát kis kockákra vágtam, a fokhagymát kés lapjával széttörtem, majd apróra vágtam. Kevés olíva olajon megdinszteltem mindkettőt, és enyhén megsóztam. Az apróra darabolt hámozott paradicsom is a serpenyőbe kerül. A paradicsomot fakanállal szétnyomkodtam, és felöntöttem paradicsomszósszal. A közben apróra vágott bazsalikomot, a petrezselyem zöldet, valamint a felaprított halványító zellert is a raguba tettem. Frissen kevés borsot őröltem rá. Összeforraltam. Néhány kanál elkészült mártást kivettem a tálaláshoz. Közben a tésztát,  al-dente (fogkemény) állapotra készítettem, majd a vízből kivéve hozzákevertem a paradicsomos raguhoz. Tálaláskor először a tésztával elkevert ragut, utána a húsgombócokat tettem a tányérra, majd ezeket enyhén megöntöztem a félretett raguval. 
Friss paradicsommal, és felaprított zöld fűszerekkel tálaltam. Füstölt sajtot reszeltem a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése