2015. október 2., péntek

Túrós kocka

Hozzávalók:

a tésztához.
300 g. liszt,
150 g. margarin,
1 teáskanál sütőpor,
1 kanál szorbit, vagy porcukor,
csipetnyi só,
1 tojás sárgája,
2 kanál tejföl,

a töltelékhez.
500 g. túró,
1 kanál mazsola,
1/2 citrom reszelt héja,
1 csomag vaníliás cukor,
1 evőkanál szorbit, vagy cukor,
1 tojás sárgája,
2-3 kanál tejföl,
2 tojás fehérje, kemény habbá verve.



A lisztet eldolgoztam a margarinnal, a szorbittal, csipetnyi sóval, a sütőporral, a tojás sárgájával és 2 kanál tejföllel, míg gyúrható tésztává nem állt össze.  2 órát hűtőben pihentettem.
A töltelékhez a túrót elkevertem 1 tojás sárgájával, a reszelt citromhéjjal, a vaníliás  cukorral, 1 kanálnyi szorbittal, vagy cukorral, (ha valaki édesebben kedveli tehet bele többet) majd összeforgattam a kemény habbá vert tojásfehérjékkel. 
A tésztát kétfelé osztottam, kinyújtottam, és sütőpapírral bélelt tepsi aljára terítettem az egyik felét.Ezt megkentem kevés tejföllel. Erre terítettem a túrós krémet, majd rá a lap másik kinyújtott részét. Felvert tojással kentem meg, villával megszurkáltam, majd közép meleg sütőben fél óra alatt megsütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése