2015. november 2., hétfő

Csilis malacpaprikás.

Hozzávalók:

3 kg. bőrös malachús (hátulja)

1 kg. vöröshagyma,
3 db. csilipaprika (kimagozva, felkarikázva)
1 üveg konzerv lecsó, (700 g.)
1 kávéskanál darált pirospaprika (édes Anna)
1 kanál zsír,
1 kávéskanál köménymag,
1 kanál őrölt pirospaprika, 
só,
néhány ág friss kakukkfű,
kevés frissen őrölt bors.



A húst feldaraboltam. Megkértem a hentest, hogy a malac hátulját mérje ki számomra. Az kevesebb csontot tartalmaz, de a csont benne is hagyható a húsban. A hagymát feldaraboltam félkarikákra. A csilipaprikákat gondosan kimagoztam, kizárólag aromájukra volt szükség. Saját ősszel szüretelt termésemet használtam, és a 3 db. csilitől egyáltalán nem volt csípős a paprikás.
A hagymát 1 kanál zsíron megfonnyasztottam, enyhén megsóztam, majd a feldarabolt húsokat is hozzáadtam. A gondosan kimagozott, felkarikázott csiliket is hozzáadtam, majd kevés köményt szórtam rá. A lecsót is az edénybe tettem, majd jól összeforgattam.
Felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen ne lepje el egészen. Fedő alatt főzve, ritkán megkavarva főztem a hús puhulásáig. Mivel gyenge malacról volt szó, ez alig több mint 1 óra volt. A végén kavargatás mellett paprikát szórtam a tetejére, majd pár percig, időnként megkeverve gyöngyözve főztem. A kakukkfű ágakat a tálalás előtt eltávolítottam.
Bő szafttal, tejföllel tálaltam. Főtt köményes krumpli, vagy tésztaköret volt választható hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése